Ogólny opis techniczny Hoverboard

Hoverboard składa się z 2 części połączonych przegubem umożliwiającym uzyskanie różnego pochylenia, a tym samym różnych prędkości co umożliwia również kierowanie deską. Każda sekcja ma wbudowany silnik który jest jednocześnie kołem, to też godny uwagi element. Dzięki takiemu rozwiązaniu eliminujemy elementy przeniesienia napędu jak paski,łańcuchy zębatki, przekładnie itp. oszczędzamy miejsce, masę i zmniejszamy ryzyko awarii. Każda strona Hoverboard'a zawiera moduł kontrolujący pochylenie i przyśpieszenie, moduły te połączone są z płytą główną i akumulatorem. W większości konstrukcji Hoverboardów na jednej stronie umiejscowiony jest akumulator a na drugiej płyta główna. Mniejsze modele mają nieco inne rozwiązanie, zastosowano w nich niezależne płyty główne zawierające żyroskop i akcelerometr. Każda z nich stabilizuje niezależnie i zasilająca swój silnik, są oczywiście połączone w celu wymiany informacji i koordynowania balansowania. Akumulator w takim rozwiązaniu jako jeden system zasilania i ładowania ma umieszczone swoje ogniwa po równo na każdej ze stron. Modele w którym miedzy innymi zastosowano takie rozwiązanie jest HBJunior przeznaczony dla najmłodszych (do 50 kg), model ten dodatkowo nie posiada włącznika stopowego/pedału jak inne modele, system wykrywa wejście na hoverborda poprzez analizę przyśpieszeń, próby „złapania” równowagi przez użytkownika i po prostu „przejmuje go” tzn. przejmuje utrzymywanie równowagi na desce. Większość modeli posiada jednak przyciski stopowe, ale nie są one jak wielu błędnie przypisuje im funkcje „pedału gazu” czy „włącznika jazdy” są to faktycznie włączniki ale mają jedynie fizycznie potwierdzić że użytkownik stoi na deskorolce elektrycznej i należy włączyć system stabilizacji ale dopiero pochylenie ciała/stopy użytkownika spowoduje jazdę a nie sam fakt wciśnięcia pedału.


Coś więcej o stabilizacji

Żyroskop odpowiadający za przekazanie jednostce sterującej informacji o położeniu kątowym (pochyleniu każdej z sekcji Hoverboarda) i Akcelerometr inaczej przyspieszeniomierz który mierzy ruch hoverborda. Te wszystkie dane, przetwarzane z ogromną prędkością pozwalają ustabilizować jazdę i utrzymać równowagę urządzenia wraz z pasażerem w czasie rzeczywistym. Nie małą sztuką jest też wysterowanie silników z odpowiednią prędkością i mocą co jest najtrudniejsze, ale końcówki mocy w układzie sterowania dają sobie z tym świetnie radę. To wszystko dostępne było jeszcze niedawno w technologiach wojskowych i kosmicznych było skrajnie drogie i nie miało zastosowania w cywilnym życiu. 
Proszę zobaczyć zabawny przykład z przed 30 lat wykorzystania podobnego systemu do stabilizacji lufy w super poważnej maszynie jaką jest czołg Leopard 2A4 (15 sekundowy filmik  na youtube)

Niedawno przeglądane

Brak produktów

Menu